Samen beslissen februari 2019

Dinsdagavond 5 februari verzamelde een aantal patiënten, dialyseverpleegkundigen, artsen, maatschappelijk werkers zich op de vierde etage voor een kop soep en een broodje in aanloop van de bijeenkomst “Samen Beslissen”. De NVM heeft deze avond samen met Nefrologie, Maastricht UMC+ én in het bijzonder samen met Wilma Savelberg georganiseerd.. Zij houdt zich in de breedste zin bezig met Patiëntenparticipatie binnen het MUMC+. Daarnaast was Carin Hoogstraten, werkzaam bij de NVN, een van de sprekers.

Algemene Ledenvergadering 31 maart 2019

Op Zondag 31 maart hebben we weer de Algemene Leden Vergadering gehad in het altijd prachtige Koetshuis van Kasteel Rijckholt. We werden ontvangen met lekkere koffie, thee en niet te versmaden heerlijke diverse soorten vlaai. Een moment om even bij te praten met oude bekenden.Na een halfuurtje gezellig babbelen was het tijd voor de vergadering. Onze voorzitter Dhr. Lambert Jaegers hield er de vaart in dus het werd nooit saai. Wij zijn allemaal nu weer op de hoogte van de financiën en plannen van onze vereniging. Het ziet er heel goed uit en wij kunnen met vertrouwen weer een mooi jaar tegemoet zien.

4 Sluizentocht 12 mei 2019

Op Moederdag 12 mei 2019 hadden we met de NVM de jaarlijkse dagtocht. Ondanks dat het Moederdag was waren er toch veel moeders aanwezig en was het een mooi gezelschap. Dit jaar had Mw. Ria Stassen een 4 sluizentocht voor ons georganiseerd.

Lotgenotencontact Thuishaemodialyse lunch Van der Valk in Heerlen 10 September 2019

Het was net een warm bad, het contact met de diverse lotgenoten gaf vooral veel herkenbaars. Gedeeld leed maar ook allerlei leuke ervaringen en iedereen had zo zijn eigen oplossingen voor allerlei probleempjes. Een heel leuke en genoeglijke dag waar we nog met plezier aan terugdenken. De organisatie was prima geregeld. We hebben met een aantal mensen nader kennis kunnen maken, dat zijn toch wel waardevolle momenten. We hadden niet genoeg tijd om met iedereen even contact te hebben, dat hopen we nog in te kunnen halen op een volgende lotgenotencontactdag.

High Tea 13 oktober 2019

Zondag 13 oktober 2019, de dag dat we met de NVM een High Tea hadden.De weergoden waren ons gunstig gestemd want het was schitterend weer. De zon scheen volop en met een temperatuur van 24 graden was het zomers warm!

Patiëntenvoorlichting niertransplantatie MUMC+ 22 oktober 2019

Op 22 oktober jl werd door de afdeling Nefrologie van het MUMC+ de jaarlijkse patiëntenvoorlichting niertransplantatie gehouden. Aan de NVM werd gevraagd om zorg te dragen voor de ontvangst van de deelnemers aan deze bijeenkomst. Ook aanwezig waren de vertegenwoordigers van de Nierpatiëntenvereniging Parkstad en Roermond. De deelnemers werden zoals gebruikelijk ontvangen met een kopje koffie en een broodje. Tevens was er de mogelijkheid om folders van de NVM en NVN in te zien en mee te nemen.

Eindejaarsviering NVM 15 december 2019

Najaaractiviteit NVM in het paviljoen van Chateau Sint Gerlach

Verslag van Mieke Haarsma:

Vandaag, na een lange tijd, eindelijk weer eens een meeting gehad van de NVM nierpatiënten vereniging Maaafricht in het paviljoen van St. Gerlach. Wat was het goed georganiseerd en héél belangrijk, voor ons als risico patiënten, de regels werden in acht genomen. Het bedienend personeel had een mondkapje en bij de tafels en stoelen was ruim 1.5 meter aanwezig. De vlaai van Lemmens ging er vlot in en de hapjes waren super! Dank bestuur en Chateau St. Gerlach. En als er nu mensen zijn met nier problemen, pré dialyse, dialyse of getransplanteerde sluit je bij ons aan. Kijk op de website van NVM Nierpatienten Vereniging Maastricht. Enkele foto's ter begeleiding.